Skip Navigation Linksصفحه اصلی سوالات متداول
پرسش‌های متداول

ثبت و پیگیری سفارش

دوست دارم از شوال خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟
پاسخ: دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی تک ستاره به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطاء می‏شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏توانید در صفحه اصلی وب سایت شوال با کلیک بر روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

آیا می‌توانم برای شخص دیگری از شوال خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در مرحله ثبت اطلاعات شما می‌توانید مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید.

از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟
پاسخ: شما می‏‌توانید در صفحه نخست شوال با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد پیگیری با کلیک روی گزینه "پیگیری سفارش" از وضعیت آن مطلع شوید.
توجه داشته باشید که 09387009405 تنها شماره‌ای است که شوال از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان شوال، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام شوال است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@shoval.ir اطلاع دهید

آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت شوال با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از اتصال به درگاه بانک شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.

بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با شوال تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار در سیستم ثبت می گردد. همچنین شما می‏‌توانید در صفحه نخست شوال با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد پیگیری با کلیک روی گزینه "پیگیری سفارش" از وضعیت آن مطلع شوید.

می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ: خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود رابصورت اینترنتی ثبت نمایید.



کالاهای عرضه شده در شوال

برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟
پاسخ: کارشناسان بخش تولید محتوای شوال تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد.

کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ: گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به "ناموجود" تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال شوال تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.

آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت شوال با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار شوال موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته به ندرت برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.
همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی بسیار ویژه‌‏تر نسبت به فروش‏های ویژه عرضه می‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به "ناموجود" تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

آیا تمامی کالاهای عرضه شده در سایت شوال اصلی، نو و پلمپ شده و مطابق با اطلاعات سایت هستند؟
پاسخ: خیر. برخی از کالاهای عرضه شده در شوال اصلی، نو و پلمپ شده هستند و برخی دیگر بصورت استوک (کارکرده) می باشد که در کنار هر محصول نو یا استوک بودن محصول مشخص شده است.

آیا تعداد خرید از یک کالا در شوال محدودیتی دارد؟
پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در شوال وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود.

پیش از خرید کالا، چگونه می‏‌توانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟
پاسخ: لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند. در برخی کالاها نام کشور سازنده ذکر شده است.


پرداخت

مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟
پاسخ: شما باید به صورت اینترنتی پرداخت خود را انجام دهید .
همگی کاربران شوال می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت شوال، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت شوال، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

آیا پرداخت در محل امکان پذیر است؟
پاسخ: خیر، شما فقط باید به صورت اینترنتی پرداخت خود را انجام دهید .

- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت شوال امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از شوال که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:
با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید


ارسال سفارشات

پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه روش‌های ارسال مراجعه کنید.

می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به شوال به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: از آنجا که شوال یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل شوال امکان‌پذیر نیست.

سفارش‌ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟
پاسخ: همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل پست می گردند.


پیشنهاد شگفت انگیز

محصولات چه زمانی در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز قرار می‏‌گیرند؟ آیا از قبل می‏‌توان باخبر شد؟
پاسخ: امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز را کارشناسان شوال با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی می‏‌کنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت شگفت انگیز، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد.

آیا می‌توانم کالایی را که قبلاً در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد، با همان قیمت سفارش دهم؟
پاسخ: طرح پیشنهاد شگفت انگیز چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست، بر این اساس شما تنها چند ساعت فرصت دارید سفارش خود را با قیمت شگفت‌انگیز ثبت کنید و پس از آن قیمت‌ها به حالت اول برمی‏‌گردند. لازم به ذکر است که گاهی به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان می‏‌رسد، که در این حالت وضعیت کالا به ناموجود تغییر می‌‏کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

آیا می‌‏توانم کالایی را که در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است با تعداد بیش از یک عدد خریداری کنم؟
پاسخ: بله. شما می توانید در پیشنهاد شگفت انگیز بیش از یک عدد خریداری نمایید.

اگر بلافاصله پس از ثبت یک سفارش و قبل از دریافت آن، کالا در پیشنهاد شگفت انگیز و با قیمتی پایین‌تر عرضه شود، با چه قیمتی برای من محاسبه می‌‏شود؟
پاسخ: پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت شگفت انگیز وجود دارد ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد.


قیمت

آیا قیمت محصولات در سایت شوال به روز هستند؟
پاسخ: بله، شوال به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.

آیا قیمت‌‏های شوال نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟
پاسخ: سیاست قیمت‏ گذاری در شوال مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در شوال کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از شوال برای مشتریان به صرفه است. سیاست قیمت‌ گذاری در شوال منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه‏‌ای از کشور قیمت‏‌ها یکسان و شفاف هستند.

آیا در صورتی که سفارشی را ثبت کنم، ممکن است به دلایلی مانند نوسان قیمت ارز، مبلغ ثبت شده تغییر کند؟
پاسخ: در صورتی که قیمت کالایی پس از ثبت سفارش کاهش یابد، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می‌‏شود.


نمایندگی شوال

آیا شوال در سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟
پاسخ: خیر. شوال در هیچ شهری شعبه ندارد.کلیه سرویس‏ها و تراکنش‏های مالی و خدمات فروش قابل ارائه شوال از طریق دفتر مرکزی زنجان که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل info@shoval.ir به شوال اطلاع دهید.

شرایط شوال برای اعطای نمایندگی چیست؟
پاسخ: کلیه خدمات شوال به صورت متمرکز و فقط از طریق وب سایت شوال ارایه می‏شود و شوال سیاستی مبنی بر داشتن نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در هیچ شهری را ندارد.

کانال تلگرام فروشگاه اینترنتی شُوال